In de praktijk

Ds. W.E. den Hertogschool, samen ontdekken wie je bent

Ds. W.E. Den Hertogschool

“Waardevol en goed onderwijs voor een goede basis”

In de praktijk

De Christelijke kernwaarden van SCOH staat bij de invulling van ons onderwijs centraal; betrokken, betrouwbaar, ontmoeting en verbinding. We geven goed onderwijs vanuit heldere regels en een pedagogisch klimaat. Als moderne school gebruiken we recente methodes en werken we overal met digitale schoolborden en tablets als hulpmiddel. Het maakt dynamischer onderwijs mogelijk. We bieden de kinderen onderwijs in een veilige én uitdagende leeromgeving met aandacht voor ieder kind. Een omgeving waarin leerlingen basiskennis en -vaardigheden opdoen. De vakken rekenen en vooral taal en lezen de kern vormen de kern van ons onderwijs. Het legt de basis voor elke andere ontwikkeling en we besteden hier dan ook veel aandacht aan. 
Soms verloopt de ontwikkeling anders dan verwacht. Dan wordt er passende ondersteuning  aangeboden, zodat er inclusief onderwijs wordt aangeboden waarin elk kind zicht gezien en gesteund voelt. 

Passende ondersteuning

Digitale geletterdheid

Binnen ons onderwijs geven we steeds meer vorm aan digitale geletterdheid. We gebruiken de leerlijnen ‘digitale geletterdheid’ en ‘21e-eeuwse vaardigheden’ van Stichting Leerplan Ontwikkeling om invulling te geven aan de drie basisvaardigheden:

•    Praktische kennis en vaardigheden
•    Ontwerpen en maken 
•    De gedigitaliseerde wereld 
 

Ds. W.E. Den Hertogschool

Goed onderwijs begint met duidelijke uitleg

Op onze school werken we met het EDI-model: Expliciete Directe Instructie. Dit betekent dat leerkrachten stap voor stap uitleggen wat leerlingen gaan leren, waarom het belangrijk is en hoe ze ermee aan de slag kunnen.
EDI vormt bij ons de basis van het lesgeven, omdat het zorgt voor rust, duidelijkheid en effectieve leermomenten. Leerlingen ervaren sneller succes en boeken aantoonbaar betere resultaten.
Tijdens de lessen controleren we voortdurend of iedereen de stof goed begrijpt. Dat doen we bijvoorbeeld met wisbordjes: zo geeft niet één leerling antwoord, maar de hele klas. Op deze manier blijven alle kinderen actief betrokken en weten we precies wie extra uitleg nodig heeft.
Met EDI zorgen we elke dag voor sterke, gestructureerde lessen waarin ieder kind de kans krijgt om te groeien.