Brede buurtschool Ds. W.E. den Hertogschool

Ds. W.E. den Hertogschool, samen ontdekken wie je bent

Ds. W.E. Den Hertogschool
“Thuis op Ds. W.E. den Hertogschool”

Brede buurtschool Ds. W.E. den Hertogschool

Eigentijds, ambitieus onderwijs en een fijne sfeer, daar draait het om op de Ds. W.E. den Hertogschool. Wij inspireren, motiveren, stimuleren en begeleiden uw kind. Dit doen we vanuit onze visie ‘Samen ontdekken wie je bent’. Wij willen dat uw kind het beste uit zichzelf haalt en met plezier naar school gaat. Op onze school werken mensen die gepassioneerd voor de groep staan en die geloven in het unieke van ieder kind.

We zijn een fijne school waar kinderen zich thuis voelen in een veilige omgeving. Wij zijn ook een brede school. In ons gebouw is een peuterschool en buitenschoolse opvang aanwezig. We werken samen en maken gebruik van elkaars expertise. De Ds. W.E. den Hertogschool staat midden in de wijk en vormt de spil in een netwerk van onderwijs, welzijn, jeugdzorg, cultuur, buurtwerk en sport. Doordat de kinderen door dezelfde professionals begeleid worden, bieden we hen geborgenheid, duidelijkheid en structuur. Op de Ds. W.E. den Hertogschool laten we de kinderen bijvoorbeeld de groepsregels zoveel mogelijk zelf opstellen; met daarbij vooral respect voor elkaar als leidraad.

Historie

Onze school is sinds 1881 gevestigd in de Haagse wijk Loosduinen en is ontstaan uit de protestants-christelijke traditie, waar we veel waarde aan hechten. Dat zie je terug in de manier waarop we met elkaar omgaan. Door ons lange bestaan mogen we veel generaties van families ontvangen. Dat vinden we erg bijzonder.

Van maart 1925 tot en met oktober 2014 zaten we in ons vorige schoolgebouw. Na een fijne tijd op onze ‘noodlocatie’ op het Cantateplein, werd op 2 november 2016 ons mooie nieuwe schoolgebouw feestelijk geopend. Om de herinnering aan het oude gebouw in ere te houden, hebben we verschillende elementen uit het gebouw een plekje gegeven in de nieuwe school. Het oude glas-in-loodraam en de oude gevelstenen hangen bijvoorbeeld in een van onze trappenhallen. En ook de oude gevelbelettering is verwerkt op de gevel van het nieuwe gebouw.